Huawei, Çin’deki Premium Akıllı Telefon Pazarında %34 Büyüme Sağladı
Pazar araştırmacısı Canalys’in son verilerine göre, Huawei Technology’nin Çin’deki premium akıllı telefon satışları, Eylül ayında sona eren çeyrekte bir önceki yıla göre %34 artarak şirkete pazarın %33’ünü kazandırdı.
Benzer bir dönemde Apple, Çin’deki iPhone sevkiyatlarında %5 düşüş yaşadı; ancak yine de %52 pazar payıyla premium akıllı telefon segmentinde lider konumunu korudu.
Çin’in en büyük akıllı telefon pazarı, 2024 yılına kadar beş yıl içinde ilk büyümesini gösterecek.
Huawei’nin 2019’da başlayan ABD yaptırımlarının ardından geçen yıl piyasaya sunduğu Mate 60 serisinin güçlü satışları, bu verilere yansımış durumda.
Katlanabilir Telefonlara Yoğun İlgi
CINNO araştırma şirketinin Kasım ayı raporuna göre, Huawei 3. çeyrekte yaklaşık 1,12 milyon katlanabilir telefon sevkiyatı gerçekleştirdi ve bu alanda Çin anakarasında en çok satan marka oldu.
Canalys, yapay zeka destekli telefonlara olan talebin, üst düzey akıllı telefon segmentinde dünya çapında %15 büyümeye katkı sağladığını belirtti.
Aynı verilere göre Apple, hafif bir satış düşüşüne rağmen Çin’deki en iyi 10 akıllı telefon modelinin yarısını oluşturan iPhone 15 Pro Max ile lider konumunu korudu.
Huawei’nin Pura 70 serisi, çeyrek boyunca Çin’deki tüm üst düzey akıllı telefon modelleri arasında altıncı sırada yer aldı.
Honor’un Pazar Payı %5
Honor, premium akıllı telefon pazarında %5’lik payla liderliği elinde tutarken, Xiaomi ve Samsung ise sırasıyla %3 payla takip ettiler.
Apple ise Eylül ayında piyasaya sürülen iPhone 16 ile yıllık %10 satış artışıyla %63 pazar payıyla küresel premium segmentte öne çıktı.
Global pazarda %21 payla ikinci sırada olan Samsung’u %8’lik payla Huawei takip etti.
Huawei, Kasım ayında piyasaya sürdüğü Mate 70 serisi ile büyük ilgi gördü ve şirketin tüketici iş grubu CEO’su He Gang, depozito gerektirmeyen telefon için yapılan rezervasyonların 6,7 milyonu aştığını açıkladı.